PRESENTACIÓ
DE LES MILLORS
PRÀCTIQUES
PER PART
DE LES ESCOLES


AUDITORI

22 març 2017

09:15 – 10:30

PRÀCTIQUES BASADESEN LA PERSONALITZACIÓ DE L’APRENENTATGE


PRESENTA: Pilar Roura, Directora de Formació i Innovació de Barcelona Activa, Ajuntament de Barcelona

09:15 – 09:35h
Miguel Blanco
, Professor del Col·legi Vedruna Vall

PONÈNCIA: Vedruna Makers (El racó creatiu)
L’objectiu fonamental és que els alumnes amb inquietuts tecnologiques puguin desenvolupar-se obertament i puguin arribar on les seves possibilitats li permeteixen.
Aprendre tècniques de treball en grup, crear informes i sobretot cercar i interpretar les dades per posar-les en pràctica.
L’èmfasi del maker és aprendre a través de l’experiència. I encara que té com a estandar el concepte del DIY ( “Fers-ho tu mateix”), promou el treball en equip, obtenció i producció de coneixement en comunitat i l’anul·lació de individualisme en pro del DIWO (” Fes-lo amb uns altres”).

09:40 – 10:00h
Jordi Bermúdez, Professor d’educació secundària i Manel Sayrach, Coordinador TIC de l’Escola Sadako de Barcelona

PONÈNCIA: Gravem un anunci?
A l’aula col.laborativa de 5è de primària de l’Escola Sadako, hem treballat el tema de la publicitat. Cada grup ha fet tot el procés d’elaboració d’un anunci, i han preparat una exposició oberta a les famil.lies .
El projecte final de la seqüència didàctica era poder gravar un anunci de manera col.laborativa, per la qual cosa, els 58 alumnes es van repartir en grups de treball corresponents a les diferents seccions d’una productora de publicitat. Amb l’ajuda d’un expert en el tema, es van coordinar i van treballar de valent per aconseguir un producte final de qualitat.

10:05 – 10:25h
Ana Albalat, Professora de tecnologia de l’Institut Ernest Lluch de Barcelona

PONÈNCIA: 08015. Un projecte que canviarà el barri
08015 és un projecte pensat des de l’àrea de tecnologia per poder treballar transversalment en equips i desenvolupant competències digitals. Els equips cocrearan projectes per fer del nostre barri, un Smart barri, seguint les fases del Design Thinking centrat en l’usuari, els veïns. S’ajudaran d’eines de fabricació digital i programació per poder prototipar les seves propostes. Un cop enllestides es plasmaran en una maqueta intel·ligent. L’App Aurasma, ens permetrà gaudir dels vídeos i projectes tècnics creats pels alumnes, amb el mòbil. Cadascun dels equips té uns objectius, característiques i aprenentatges, i dintre de cada equip, es reparteixen diferents rols.


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!